7443

Jak ubierać się do pracy?

Jak ubierać się do pracy?

16. Jak ubierać się do pracy?

Ubiór do pracy to zagadnienie, którego nie można lekceważyć. Z jednej strony niezmiernie ważna jest wygoda. W końcu w pracy spędza się trzecią część doby, w dodatku wykonuje się w niej zadania o bardzo różnym charakterze. Warto więc zadbać o komfort niezależnie od sytuacji. Wygoda, chociaż tak ważna, nie jest jednak najważniejsza. Na równi z nią traktować trzeba też i sam wygląd. Ubrania do pracy nie muszą być najdroższe i najmodniejsze. Warto już jednak wziąć sobie do serca pojęcia takie jak schludność, klasyka i elegancja, które zawsze są mile widziane i bardzo pozytywnie oceniane.

Sam dobór garderoby do pracy zależy już ściśle od branży, miejsca pracy i stanowiska. Najbardziej sformalizowany dress code obowiązuje w korporacjach, bankach i w miejscach, w których na pierwszym miejscu stawia się zaufanie i profesjonalizm. To właśnie nienaganny wygląd decyduje w nich o pierwszym wrażeniu i jest jedną z podstaw sukcesu. W mniejszych firmach i w zawodach, w których wymaga się kreatywności albo pracuje się z młodymi dynamicznymi osobami, można już pozwolić sobie na więcej. Nie można jednak zapominać o elegancji, tym razem w wydaniu smart casualowym.

Jeśli chodzi o ten najbardziej formalny ubiór do pracy, to najlepszym wyborem jest garnitur męski. Idealnie dopasowany do sylwetki, najlepiej z krawatem i jasną koszulą. Podstawowe zasady przy doborze idealnych spodni i marynarki nie zmianiają się od lat. Marynarka powinna być dopasowana w ramionach, nie może marszczyć się na plecach, musi mieć odpowiedniej długości rękawy. W spodniach niezmiernie ważna jest z kolei długość. Za krótkie wyglądaja nieelegancko. Zbyt długie z kolei nieładnie się załamują i optycznie skracają sylwetkę. Istotny jest również dobór koloru garnituru. Chociaż za najbardziej elegancką uchodzi czerń, to jednak na co dzień do pracy o wiele lepszym wyborem są granat albo odcienie szarości. Również bardzo eleganckie, profesjonalne, ale nie tak przytłaczające jak czerń.

Jak ubierać się do pracy?

Podobnie jak garnitur, również i koszula powinna być dopasowana. Zdecydowanie najlepiej sprawdzają się koszule gładkie, przylegające do sylwetki, w jasnych kolorach, z klasycznym kołnierzykiem kent lub włoskim. Idealny krawat powinien być ciemniejszy od koszuli, ale jaśniejszy od garnituru. Powinien też kończyć się maksymalnie na wysokości paska.

Jak ubierać się do pracy?

W smart casualowych outfitach można pozwolić sobie na znacznie więcej luzu, wprowadzić do stylizacji kolory i nieformalne detale. Jeśli w pracy nie obowiązuje ścisły dress code, na co dzień świetnie sprawdzają się wygodne, slimowane koszule męskie z casualowym kołnierzykiem button down. Można nosić do nich krawat, marynarkę, ale pamiętać trzeba o złotej zasadzie. Koszula do pracy powinna mieć długi rękaw. Ten krótki lepiej zostawić na ciepłe dni i całkowicie zrezygnować z marynarki i krawata. W mniej formalnych stylizacjach do pracy dobrze sprawdzają się też nietypowe detale. Podwójny kołnierzyk, lamówki, fajnie zaznaczona listwa guzikowa mogą okazać się strzałem w dziesiątkę i świetnie ożywiać cały outfit.

Jeśli chodzi o spodnie, dobrym wyborem do marynarki i koszuli będą nawet jeansy, pod warunkiem jednak, że będą miały regularny krój, klasyczny granatowy albo niebieski kolor i żadnych zbędnych detali jak przetarcia i naszywki. Ciekawą alternatywą dla jeansów są też spodnie chinosy.

Klasyczne beżowe albo w ciekawych kolorach. Marynarka męska w stylu smart casual, chociaż jest mniej formalna niż ta marynarka garniturowa, również powinna być idealnie dopasowana. Niezmiernie ważne są ramiona, warto zwracać uwagę na klapy i długość rękawów. Istotne jest również zapięcie. Marynarki dwurzędowe są dobre tylko dla panów szczupłych, o nienagannej sylwetce. Z kolei marynarki męskie z jednym guzikiem świetnie poprawiają proporcje sylwetki i zawsze świetnie wyglądają. W chłodne dni można też zrezygnować z marynarki i zastąpić ją eleganckim swetrem. Gładkie swetry męskie w serek znakomicie prezentują się z koszulą i krawatem, a stylizacjom dodają luzu i szyku jednocześnie.

Jak ubierać się do pracy?
Jak ubierać się do pracy?

I wreszcie dodatki i akcesoria. Do garniturów najlepiej pasują ciemne, klasyczne, starannie wypastowane buty. W smart casualu można pozwolić sobie już na szczyptę ekstrawagancji i wybrać sztyblety, mokasyny albo nawet buty o lekko sportowym charakterze. Skarpety koniecznie powinny być dopasowane do koloru butów i nie mogą być zbyt krótkie. Pasek musi być dopasowany do butów. Z kolei zwykły plecak warto zastąpić elegancką aktówką albo męską torbą. Modnym od kilku sezonów dodatkiem do marynarki są z kolei poszetki, czyli wzorzyste chusteczki, które umieszcza się w kieszonce na piersi – tzw. brustaszy.

pixel