6395

Opalanie! Wszystko co powinieneś wiedzieć!

2017-07-21
Opalanie! Wszystko co powinieneś wiedzieć!

Pół biedy zimą, gdy nic nie widać. Jednak w wakacje, wizerunek ducha albo gościa w kąpielówkach, który ma opalone jedynie przedramiona i łydki – faktycznie nie jest szałowy. Dlatego jeśli chodzi o opalanie to temat jest teraz jak najbardziej na czasie.

Wszystko co powinieneś wiedzieć o opalaniu!

  • Każdy człowiek potrzebuje witaminy D i minimalne dawki słońca nikomu nie zaszkodzą. Warto jednak pamiętać, że ekspozycja na promienie słoneczne może być tragiczna w skutkach, szczególnie, gdy przesadza się z kąpielami słonecznymi. A D3 i tak trzeba uzupełniać dietą lub suplementacją.
  • Opalanie ciała w wyważonej ilości – nadaje mu ładnego koloru, skóra wydaje się zdrowsza i odżywiona. Trzeba jednak pamiętać, że narażamy się na niebezpieczeństwo. Opalanie może powodować złośliwego raka skóry, wpływa też na jej szybsze starzenie.
  • Z opalaniem nie można przeginać pod żadnym względem. Dlatego, by nie narażać się na choroby, ale też na komiczny, karykaturalny look – trzeba znać umiar. Koleś wysmażony niczym frytka na starym oleju wygląda naprawdę słabo. Lekki brąz – tak, ale mahoń – nigdy!
  • Oprócz chorób skóry i jej starzenia – nadmierne opalanie może powodować powstawanie zmarszczek, oparzenia i odwodnienie organizmu.
  • Przed kąpielą słoneczną powinno się zrobić peeling.
  • Należy opalać się z głową. Na plaży czy zawsze wtedy, gdy eksponujesz się na słońce – zawsze używaj filtrów ochronnych! Krem z filtrem warto zastosować już 30 minut przed wyjściem, aby zdążył się wchłonąć i powtarzać ten zabieg minimum co 2 godziny. Nie wierz w mit, że spowodują one, że się nie opalisz! Oczywiście, że się opalisz – ale nie spalisz i nie poparzysz! Nie będzie schodzić Ci skóra, zadbasz jednocześnie o własne zdrowie.
  • Słońca trzeba unikać szczególnie między godziną 11:00 a 15:00.
  • Przebywając na słońcu – uzupełniaj płyny. Powinieneś zadbać również o dietę! Np. zawarty w suplementach lub w zwykłej marchewce beta karoten (polecam jednodniowe soki z marchwi) – redukuje szok, jaki przeżywa skóra w momencie opalania, jednocześnie chroniąc ją i wspomagając produkcję pigmentu. Beta-karoten należy uzupełniać już na 2-3 tygodnie przed urlopem i kontynuować jeszcze miesiąc po nim. Dzięki temu skóra będzie elastyczniejsza, a opalenizna utrzyma się dłużej.
  • Skórę należy pielęgnować również po opalaniu nawilżając ją systematycznie.
Pokaż więcej wpisów z Lipiec 2017
pixel