6380

Jedz na zdrowie!

2019-04-12
Jedz na zdrowie!

Dobre bo zdrowe. Poznaj zasady zdrowej diety.

Glass of waterPo pierwsze woda. Jest naturalna, niezbędna do życia i jest podstawą do tego, by Twój składający się z niej w 60% organizm dobrze działał!  To nie tylko budulec, który stale trzeba uzupełniać. Woda oczyszcza z toksyn, poprawia trawienie i pomaga obniżyć masę ciała.

Wypijaj ok. 2 l. wody dziennie, czyli mniej więcej jedną szklankę na godzinę. Jeśli zwykle o tym nie pamiętasz – ściągnij sobie jedną z wielu aplikacji przypominających o piciu wody! Motywuje!

Postaw na pożywne śniadanie bogate w białko, błonnik, składniki mineralne i węglowodany. To najważniejszy posiłek dnia, który dostarczy Ci energii i mocy do działania. Aby było zdrowe i pełnowartościowe powinno zawierać mleko lub jego przetwory, pełnoziarniste pieczywo czy płatki owsiane bądź muesli, tłuszcze pod postacią olejów roślinnych czy orzechów, a także warzywa i owoce.

Jeśli tak jak 50% społeczeństwa nie jesteś typem, który lubi jeść o poranku, albo wykręca się brakiem czasu – skorzystaj z szybkiego i praktycznego rozwiązania. Zblenduj wszystko co powyżej i strzel sobie cocktail!

Soli i cukrom już dziękujemy. Pożegnaj słodycze, które stanowią puste kalorie i odkładają się w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli lubisz słodkości – postaw na własne wyroby i korzystaj z ciemnej mąki i naturalnych słodzików. Dosalasz? Powstrzymaj się od tego nim doprawisz danie wszystkimi ziołami, które masz pod ręką. Wprawdzie trochę soli organizmowi nie zaszkodzi (ok. 1 małej łyżeczki dziennie), ale jest ona mocno wykorzystywana w produktach spożywczych więc nieświadomie i łatwo można przeholować z tematem.

Depositphotos_93177276_s-2015Warzywa i owoce – koniecznie różnokolorowe. Dostarczają one cenne dla zdrowia składniki. Powinny być elementem każdego posiłku. Każdego! Są podstawą zdrowego odżywiania co nie znaczy, że od teraz masz zostać wege. Wystarczy, że będziesz pamiętać o nich przy planowaniu posiłków albo, że sięgniesz po nie zamiast po batona.

Uwaga! Może boleć, ale to tylko kwestia wyrobienia nawyku. A było słuchać mamy w dzieciństwie jak brokułami karmiła?

Unikaj fast foodów jedzonych na mieście i wszelkich gotowców. Produkty przetworzone to samo zło. W domu też dokonuj dobrych wyborów. Zamień smażenie na pieczenie.

Regularność. Jedząc częściej i o stałych porach łatwo utrzymać dobrą wagę czy nawet schudnąć.  Częste posiłki przyspieszają metabolizm. Idealnie byłoby gdybyś spożywał 5 posiłków dziennie – każdy w odstępie 3 godzin.

Jedz różnorodnie. Dostarczaj sobie paliwa w postaci produktów zbożowych, mlecznych, warzyw i owoców, ryb i jaj. Przełam swoje schematy i nie ograniczaj się do smętnej kanapki z żółtym serem rano czy słynnej piersi z kurczaka na obiad. Podobno spożywana w nadmiarze może wywołać gdakanie A tak na serio – monotonia Ci nie służy!

Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2019
pixel